Online marketing

Google er vigtig, når du vil markedsføre dig på nettet

Søgemaskiner som Google, Bing og Yahoo spiller en afgørende rolle, når du vil markedsføre dig og dit firma på nettet. Derfor er det vigtigt, at din hjemmeside er søgemaskineoptimeret, så den får en god placering, når potentielle kunder søger på forskellige ord.

SEO drejer sig kort og godt om at optimere hjemmesider, så man får optimalt udbytte af hjemmesidens indhold. Hvis din hjemmeside indeholder informationer, som er interessant for andre, og de dermed søger efter den, vil siden også blive fundet af søgemaskinerne. Men det er ikke helt lige meget hvordan man bærer sig ad.

Første skridt er at finde frem til netop de søgeord, der er relevante for dig og dit firma. De søgeord, som dine kunder taster ind, når de søger på Google.
Netseo.dk kan hjælpe med søgeordsanalyser, og har forskellige løsninger på, hvordan vi kan få din side til at ranke højre på netop de ord, der er relevante for dig.
En god placering på søgemaskinerne er gratis og effektiv markedsføring, hvor det helt rigtige kundesegment finder frem til dig.

Netseo.dk tilbyder at optimere din hjemmeside, så den bliver lettere for søgemaskinerne at finde – eller vi kan hjælpe dig til at lære mere om emnet, så du fremover selv kan sørge for, at dine kunder let kan finde dig.
Når vi optimerer en hjemmeside sker det blandt andet ved, at en række titler og undertitler bliver navngivet med relevante ord. Derudover skal teksterne på selve hjemmesiden også indeholde de ord, du gerne vil findes på, og der skal laves indgående links fra andre relevante sider til din hjemmeside.

Reputation management

Reputation management er reelt en sofistikeret form for søgemaskineoptimering.
Her går opgaven bare ud på, at flytte negativ omtale længere ned i søgeresultaterne, for i stedet at få relevant materiale frem i første række.
De fleste virksomheder oplever på et tidspunkt at rage uklar med en kunde. Og det kan få store konsekvenser for virksomhedens omdømme på nettet. Derfor er det vigtigt, at man ved, hvordan man griber negativ omtale an.
Med reputation management tager man selv kontrollen over sit firmas rygte på nettet. Er der et negativt søgeresultat, når man søger på dit firma er der to muligheder. Den juridiske og den organiske.
Hvis den negative omtale er af ulovlig karakter, kan man få en advokat til at tage sig af sagen.

Hvis omtalen ikke er ulovlig eller den juridiske løsning af andre årsager ikke er ønskværdig, kan man i stedet benytte den organiske metode.
Den går ganske enkelt ud på, at andre sider med positive eller neutrale budskaber til at ranke højere end den side, der udgør et problem.
I yderste konsekvens kan man også helt fjerne et websted fra søgeresultaterne, men som oftest vil det ikke være nødvendigt. Hvis den dårlige omtale bliver forvist til side tre eller fire på Google, vil den sjældent få den store skadevirkning.

VN:F [1.9.15_1155]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Online marketing, 10.0 out of 10 based on 1 rating